Природничо-екологічний квест: навчання і розвага

Студентам необхідно навчатися – це беззаперечна істина, проте, відпочивати та розважатися потрібно вміти також! Урізноманітнення освітнього процесу є засобом активізації пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти; зростання їх позитивної мотивації до навчання; розвитку комунікативних умінь та інформаційно-пошукових навичок. Нові орієнтири на компетентнісний та особистісно-діяльнісний підхід до навчання вимагають застосування нових технологій освітньої діяльності.

На факультеті дошкільної, спеціальної та соціальної освіти вміють поєднувати «приємне з корисним». Так, у рамках вивчення дисциплін «Основи природознавства з методикою» та «Технологія формування екологічної культури дітей дошкільного віку» був організований студентський природничо-екологічний квест. Організаторами були здобувачі вищої освіти 3 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» під керівництвом викладача Юлії Семеняко. У квесті брали активну участь студенти другого курсу факультету.

Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань для команд.

На початку гри ведучі провели інструктаж учасників і видали кожній команді свій маршрут. Учасники поетапно проходили випробування. Для квесту було підготовлено 12 станцій з різноманітними завданнями: здійснювали пошук на місцевості, відгадували загадки про рослинний та тваринний світ, будували піщані скульптури, виконували пісні на природничу тематику, малювали еко-плакати тощо.

Станції були організовані так, щоб команди могли виявити свої знання з різних тем: природно-кліматичні умови України, рослинний і тваринний світ, методи та форми ознайомлення дітей із природою та інші. Гарні результати учасники показали в завданні «Допоможи друзям нашим меншим», «Цукерка за цигарку».

Команди виконали поставлені завдання та фінішували швидше ніж було відведено часу. Учасники з шаленими емоціями та захопленням виконували завдання та не забували про спільні фото на пам’ять.

По завершенню квесту була рефлексія, на якій учасники команд ділились враженнями від гри. Варто зазначити, що проведений захід викликав у всіх, як організаторів так і учасників масу позитивних емоцій,веселощів, азарту, гарного спортивного настрою, духу співпереживання, лідерствата велике бажання проводити подібні заняття-спілкування з природою у майбутньому. Всі, хто брав участь у квесті, отримали від організатора невеличкі сюрпризи.

«Використання квестів не тільки впливає на зростання мотивації навчання, а й забезпечує відмінне тренування логіки, пам’яті та кмітливості. Така форма навчанняу невимушеній формі дозволяє закріпити набуті знання з вивчених дисциплін. Крім того, захоплюючий сюжет квесту та динамічність забезпечують гарний настрій і яскраві враження» – такі висновки зробили учасники квесту та його організатор Юлія Семеняко.

«Університетське слово»
(за матеріалами кафедри дошкільної освіти)
Світлини з архіву кафедри


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print