Підготовка висококваліфікованих фахівців соціальної сфери є пріоритетним завданням сучасної системи вищої освіти, що відповідає потребам суспільства і держави, адже саме соціальні працівники/фахівці із соціальної роботи відіграють ключову роль у вирішенні завдань соціальної політики, забезпечуючи підтримку вразливих категорій населення та сприяючи соціальній стабільності.
Ефективна реалізація цих освітніх цілей передбачає інтеграцію теоретичної та практичної підготовки здобувачів, яка можлива лише за умови налагодження системної співпраці між закладами освіти і роботодавцями. Розуміння актуальних викликів для фахівців соціальної сфери та потреб ринку праці є ключовим чинником для адаптації освітніх програм, забезпечення відповідності змісту навчання реальним умовам професійної діяльності, формування у здобувачів необхідних компетентностей.
Так, 20 грудня ц.р. відбулося планове засідання Ради роботодавців спеціальності 231 Соціальна робота, модераторами якого виступили завідувачка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти, к. пед. н., доц. Катерина Петровська та ст. викл. Наталія Мацейко.
До участі у роботі Ради роботодавців долучилися незмінні партнери кафедри – керівники соціальних установ державного, громадського сектору Запорізької, Дніпропетровської та Вінницької областей. Варто відзначити, що цьогоріч склад Ради поповнився новими членами з числа представників освітньої сфери. На пропозицію щодо співпраці люб’язно відгукнувся Євгеній Шалупня — випускник спеціальності 231 Соціальна робота 2019 р., заступник директора з виховної роботи Енергодарської гімназії № 3 Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області.
У ході робочої зустрічі зі стейкхолдерами відповідно до порядку денного було розглянуто наступні питання:
- Оновлення та затвердження складу Ради роботодавців спеціальності 231 Соціальна робота;
- Затвердження перспективного плану роботи на 2024-2025 н.р.;
- Обговорення підсумків Вступної кампанії 2024 року, визначення шляхів підвищення іміджу університету на ринку освітніх послуг та оптимізації профорієнтаційної роботи;
- Розширення партнерської співпраці в межах діяльності “Школи лідерства”, “Школи волонтерів”.
Цінні рекомендації від стейкхолдерів було отримано у процесі обговорення питання щодо результатів Вступної кампанії 2024 року, визначення шляхів підвищення іміджу університету на ринку освітніх послуг та оптимізації профорієнтаційної роботи, які обов’язково буде враховано кафедрою у контексті реалізації запланованих активностей. Зокрема наголошено на актуальності співпраці з громадськими організаціями регіону, які впроваджують дитячі та молодіжні проєкти, важливою частиною яких є мотиваційна складова, що сприяє проведенню профорієнтаційних зустрічей за участю представників освітньої сфери й водночас популяризації діяльності університету, факультету й кафедри серед молоді.
Стейкхолдери надали активний зворотний зв’язок щодо вдосконалення діяльності “Школи лідерства” та “Школи волонтерів” — ініціативних осередків кафедри, які успішно функціонують під керівництвом ас. Алли Мельничук, зокрема у контексті розширення можливостей партнерської взаємодії з зовнішніми структурами й організаціями. Роботодавці, акцентуючи на зміцненні професійного та лідерського потенціалу майбутніх фахівців соціальної сфери, запропонували організувати ряд тематичних заходів у межах діяльності “Школи лідерства”, спрямованих на розвиток навичок життєстійкості, надання першої психологічної допомоги і самодопомоги, а також формування глибокого розуміння принципів міжвідомчої взаємодії й ефективного співробітництва між різними інституціями для забезпечення комплексної підтримки населення.
Висловлюємо щиру вдячність колегам-стейкхолдерам за взаємодію, плідну співпрацю і партнерство! Сподіваємося на подальшу реалізацію спільних ідей та проєктів!
За матеріалами