Стейкхолдер про особливості навчання в «червоній» зоні

Виробнича практика здобувачів вищої освіти з групи 4 ГМЛА («Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)» збіглась із періодом «червоної» зони в багатьох областях і, відповідно, неможливістю спілкуватися з учнями наживо.

Така ситуація спричинила значні труднощі з поглибленням і закріпленням теоретичних знань, набутих під час занять в БДПУ, та формуванням у здобувачів вищої освіти системи необхідних педагогічних умінь, навичок і фахових здібностей. Звичайно, на настановчій конференціїї з практики необхідна інформація була надана доцентами Оленою Яровою та Валерієм Богданом, але все ж деякі питання залишились. І тут на поміч знову приходить старший друг і порадник – учитель-методист Богдан Наталія Петрівна. Під час чергової онлайн зустрічі 4 листопада досвідчена викладачка наголосила як на деяких перевагах онлайн-навчання (легкість демонстрації презентацій і відео, можливість «розкритися» навіть дуже боязким учням, які соромляться зайвої уваги, дає можливість вивчати матеріал у будь-якому місці, де є доступ до інтернету, надає школяреві більше вільного часу (адже багатьом не потрібно їхати в школу та повертатися з неї на автобусі); дає можливість красивіше та точніше демонструвати навчальний матеріал (у вигляді яскравих зображень і цікавого аудіо- або відеоконтенту) тощо), так його недоліках (суто технічних (проблеми зі зв’язком, відсутність достатньої кількості гаджетів у багатодітних родинах або в одній кімнаті займаються одночасно 2 і більше особи) і принципових (брак візуального й емоційного контакту вчителя з учнями). Перебуваючи на відстані від учителя, дитина може втратити концентрацію і не засвоїти новий матеріал (а це ризик зниження успішності), учні не мають можливості соціалізації (завести нових друзів і зрозуміти як вибудовуються відносини в суспільстві). Важливою проблемою є і складність самоорганізації та самомотивації (особливо в молодшій школі), оскільки потрібна чітка мотивація та дотримання режимності занять, бо коли ніхто “не стоїть над душею”, є дуже велика спокуса розслабитися. Крім того, надмірну кількість онлайн-занять важко витримати як учням, так і викладачам.

Наталія Петрівна порадила зі свого досвіду певні методи та прийоми роботи з учнями під час вимушеної онлайнової форми роботи. І практиканти, і викладачка залишилися задоволеними зустріччю і виразили сподівання, що такі заходи будуть регулярно відбуватися в майбутньому.

За матеріалами кафедри іноземних мов та методики викладання


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print