Вже більше року ініціативна група студентів факультету фізико-математичної і технологічної освіти БДПУ під керівництвом студента 3 курсу, голови наукового сектору Студентської Ради університету Сергія Бандурова займається фізико-технічною конструкторською діяльністю. Вона орієнтована на розробку та модернізацію лабораторного та демонстраційного обладнання, різноманітних приладів. Все це робиться для кращого проведення навчальних експериментів з фізики у навчальних закладах.
Молоді конструктори розповідають:
– Більшість викладачів вищих навчальних закладів та вчителів шкіл відзначають значне зниження рівня знань учнів і студентів з фізики. Ми вивчили основні причини, які впливають, на якість і рівень засвоєння учнями навчального матеріалу з фізики. З'ясували, що основною причиною такої ситуації є відсутність в навчальному процесі наочних демонстрацій тих явищ і процесів, що вивчаються. Також, коли проаналізували стан матеріальної бази кабінетів навчальних закладів, призначених для викладання природничих дисциплін, стало ясно, що всюди вкрай низький відсоток їх забезпеченості.
– Ви хочете сказати, що навчальних закладах повністю відсутня навчальне експериментальне обладнання?
– Ні, безумовно, невеличка кількість приладів є. З плином часу вони, звичайно, виходять із ладу. З науково-технічним прогресом прилади технічно вичерпали свої можливості і не можуть повною мірою відповідати сучасним вимогам. Придбати ж їх навчальні заклади не можуть собі дозволити у зв'язку зі складною економічною ситуацією в країні.
– Невже вам вдалося знайти варіанти вирішення такої складної проблеми для сучасних шкіл та ВНЗ?
– Ми ведемо плідну роботу з конструювання навчального лабораторного та демонстраційного обладнання. За своїми технічними характеристиками воно нічим не поступається заводським зразкам. Що стосується цінової політики, то виготовлені нами прилади набагато дешевші за аналогічні заводські. На сьогоднішній день ми вже розробили «Комп'ютерний фізичний вимірювальний комплекс», на якому можна проводити навчальні експерименти з розділів фізики: «Механіка», «Молекулярна фізика і термодинаміка» і «Електрика». Результат наших робіт був опублікований в наукових виданнях України, США, Австрії та інших країн. Ми плануємо й далі розширювати список розділів фізики, за якими можливо буде проводити експерименти, використовуючи наш вимірювальний комплекс.
Існує й другий можливий варіант – розробка й виготовлення простих приладів, доступних для повторення учнями чи вчителем на заняттях фізико-технічного гуртка і в позакласній роботі.
– Ваші розробки годяться тільки для студентів Бердянського державного педагогічного університету?
– Поки наша основне завдання – забезпечити наш ВНЗ сучасним навчальним обладнанням, але ми думаємо, що незабаром буде можливість забезпечити подібними вимірювальними комплексами школи та коледжі нашого міста.
– Яких результатів очікуєте наприкінці роботи?
– Переконані в тому, що наші розробки допоможуть частково вирішити проблему забезпечення кабінетів фізики необхідним обладнанням і приладами для проведення навчального фізичного експерименту і тим самим підняти рівень і якість викладання фізики.
Дар`я Калюжна,
заступник голови
Студентської Ради Бердянського
державного педагогічного університету