Традиційно щороку 10 жовтня відзначається Всесвітній день психічного здоров’я (World Mental Health Day), щоб привернути увагу до проблем, пов’язаних із психічними розладами та підтримати тих, хто стикається з такими викликами. Не залишився осторонь факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв, де впродовж тижня відбулася низка онлайн-заходів, різних за змістом, але об’єднаних спільним завданням – турбота про збереження психічного здоров’я в умовах сьогодення .
8 жовтня на кураторській годині кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики мистецьких дисциплін Анетта Омельченко зі здобувачами 43ММ групи обговорювали різні аспекти основ ментального здоров’я, зокрема вплив на психологічне самопочуття, збереження емоційної рівноваги в сучасному ритмі життя. Особливу увагу було приділено простим, але ефективним стратегіям самодопомоги, таким, як регулярні фізичні навантаження 🏃♂️, якісний сон 💤 і підтримка близьких.
9 жовтня кураторську годину для здобувачів 22П групи старша викладачка кафедри психології Вікторія Федорик спеціально присвятила проблемі збереження ментального здоров’я в освітньому середовищі 🎓, надала практичні поради щодо управління стресом 🌪️. Цінними були запитання про надання психологічної підтримки в освітньому процесі, ресурси університету, які допоможуть зміцнити психоемоційний стан.
Того ж дня здобувачі вищої освіти 41ПО групи (кураторка – завідувачка кафедри початкової освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Лада Чемоніна) активно досліджували особливості впровадження в Україні програми «Ти як?» 💬. Під час інтерактивної зустрічі учасники мали змогу поставити собі важливі запитання, зробити паузу для самоаналізу та обговорити стратегії самопідтримки 🆘.
10 жовтня студенти 11ПО групи (кураторка — асистентка кафедри педагогіки Карина Коваль) приєдналися до глобальної ініціативи зі збереження ментального здоров’я, де отримали цінні знання про Всесвітній день психічного здоров’я та розвіяли поширені міфи. Захід дав можливість учасникам ознайомитися з практичними інструментами для підтримки власного психічного здоров’я та оточення, а саме: розвиток емоційного інтелекту, спілкування, пошук нових захоплень 🎨. Не менш інформаційно насиченою була кураторська година в 12П групі, здобувачі якої разом з асистенткою кафедри початкової освіти Тетяною Фатьяновою обговорили ознаки стресу та отримали практичні рекомендації щодо того, як зберігати ментальне здоров’я в умовах війни. Під час зустрічі кожен мав можливість поділитися власними способами підтримки психоемоційного стану, зокрема відшукування тих позитивних емоцій, які підвищують психологічну стійкість під час стресу й допомагають подолати його 🌈.
Здобувачі вищої освіти 13ПО групи (кураторка — кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти Марина Нестеренко) також активно брали участь у виховній годині, на якій спробували пояснити феномен стресу в системі психічного здоров’я вчителя початкових класів 📚. Найбільшу цінність мало обговорення дієвих ресурсів і стратегій протистояння стресовим факторам.
Студенти 21ПО групи (кураторка – старша викладачка кафедри початкової освіти Тетяна Мухіна) на зустрічі, присвяченій Всесвітньому дню психічного здоров’я, зосередилися на практичних аспектах підтримки емоційної стійкості в сучасних реаліях. Учасники дізналися про ефективні стратегії управління стресом, важливість здорового способу життя та роль соціальної підтримки 👥. Цей захід став нагадуванням про те, що турбота про своє ментальне здоров’я – це не просто модний тренд, а необхідність для кожного ❤️.
Для здобувачів вищої освіти 23ММ та м14ММ груп (кураторка – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики мистецьких дисциплін Вікторія Григор’єва) кураторська година була проведена з метою привернути увагу до проблем, пов’язаних із психічним станом людини під час війни 🚨. Учасники обговорили важливість підтримки власної стійкості, можливості негайного звернення про допомогу, якщо є така нагальна потреба. Під час заходу було наголошено, що нервові розлади різного характеру та ступеня важкості торкаються кожного третього українця, а посттравматичний стресовий розлад, викликаний війною, є реальністю для багатьох.
Студенти м11ПО групи (кураторка – завідувачка кафедри педагогіки, кандидатка педагогічних наук, доцентка Крістіна Петрик) під час виховної години обговорювали такі важливі питання, як значення психічного здоров’я, його вплив на наше життя та методи підтримки емоційного стану 🧘. Учасники дізналися про нові техніки релаксації, зазначили про важливість фізичної активності та відкрито обговорювали свої емоції. Зустріч допомогла усвідомити важливість своєчасної підтримки себе та близьких у складні часи ⏳.
Кульмінацією тижня став загальнофакультетський воркшоп «Феномен посттравматичного зростання як шлях до зміцнення психічного здоров’я нації» 🧠💪, спікерка якого кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології Оксана Стрільчук поділилася цінними стратегіями та інструментами, що допоможуть учасникам рухатися вперед з новими силами та натхненням. Здобувачі мали можливість дослідити, як особистість може розвиватися після важких життєвих подій та перетворювати кризу на джерело внутрішньої сили 🔥🌿.
Цей тиждень заходів, присвячених Всесвітньому дню психічного здоров’я, нагадав кожному з нас про надзвичайну важливість збереження ментального здоров’я, особливо в умовах сьогодення 🕊️. Обговорення ключових аспектів емоційної стійкості, підтримки та самодопомоги показали, що турбота про психічне благополуччя — це невід’ємна частина нашого щоденного життя. Тому варто не забувати про важливість цих знань і впроваджувати їх у повсякденні практики для підтримки себе і оточення 🌟.
За матеріалами факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв