Відлуння війни: інклюзія студентів з травмами війни

22 березня 2024 року представниці нашого університету перша проректорка та професорка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Ольга Гуренко, доцентки кафедри прикладної психології та логопедії Наталя Цибуляк та Олена Старинська презентували результати всеукраїнського дослідження на Міжнародній науковій конференції “Supporting the Social Inclusion of Children and Young People with Intellectual and Developmental Disabilities: The Importance of the Interdisciplinary Approach”(Варшава, 22 березня 2024).

Відлуння війни – це не просто метафора, це нова реальність, що впливає на академічну та соціальну динаміку в українських університетах. Наразі важливо визнавати «відлуння» як прогнозовані тривалі наслідки травми війни на університетські спільноти та освітнє середовище, що має адаптуватися до нових викликів. Це вказує на важливість впровадження заходів, які в українському контексті виходять за рамки традиційних механізмів підтримки університетських спільнот. Нечіткість обов’язків і недостатня обізнаність можуть створити крихку основу для прийняття рішень і, як наслідок, неможливість створення інклюзивного простору.

Важливо не лише пристосуватись, але й передбачити збільшення кількості студентів, які постраждали від травм війни. Прогнозований ріст цієї вразливої групи підкреслює термінову необхідність для університетів підготуватися до майбутніх вимог щодо створення інклюзивного середовища, яке визнає та пом’якшує вплив травми війни. Для налагодження інклюзивних практик українські університети мають здійснити низку цілеспрямованих заходів на рівні культури університетської спільноти, адаптації інституційних політик та впровадження відповідних практик, зорієнтованих на травмоорієнтований підхід в освітньому середовищі. 

Вдосконалення систем підтримки та співпраця між різними інституціями для розбудови інклюзивного освітнього середовища у вищій освіти можуть стати важливими кроками до ефективного подолання наслідків «відлунь» війни.

Дослідження реалізовано в межах проєкту “Дизайн інклюзивного освітнього середовища закладу вищої освіти” (Національний фонд досліджень України, проєкт № 2022.01/0010)

За матеріалами факультету

дошкільної, спеціальної на соціальної освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print