Академічна доброчесність як запорука якісної професійної підготовки майбутнього фахівця хореографії

У сучасній освіті академічна доброчесність – це основа її якості. Ми всі хочемо, щоб українська освіта змінювалася і розвивалася, володіючи своїми сильними класичними засадничими принципами та запозичуючи лише найкраще. Але не забуваймо, що важливою умовою успішного розвитку університету як частинки української освіти є впровадження принципів академічної доброчесності в навчання, викладання та наукову діяльність.

Що таке академічна доброчесність, важливість та порушення академічної доброчесності, нормативна база для забезпечення академічної доброчесності, академічна доброчесність в сучасній освіті – саме цим цікавим і водночас складним і багатогранним питанням був присвячений захід, який проводився 24 травня 2023 року доценткою кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Юлією Тараненко для викладачів і здобувачів вищої освіти хореографічних спеціальностей БДПУ. Спікерка поділилася власним досвідом, який отримала під час підвищення кваліфікації «Прогресильне викладання: складові системи якості вищої освіти». Захід супроводжувався цікавим наочним матеріалом та пройшов у формі дискусії «Як покращити якість вищої освіти хореографів з погляду доброчесності». Завдяки схемі Артема Артюхова із Сумського державного університету студенти й викладачі змогли розглянути свою характеристику, яка містила виокремлені плюси та мінуси і вектор передвісників недоброчесності.

Обов’язковою складовою заходу став розгляд нормативної бази (Стаття 42 Закону України «Про освіту» «Академічна доброчесність», Положення про академічну доброчесність у Бердянському державному педагогічному університеті, Положення про виявлення та запобігання академічного плагіату у БДПУ). Ознайомлено здобувачів із особливостями запобігання академічному плагіату в курсових роботах.

Під час дискусії старший викладач кафедри Руслан Павленко, закцентував на тому, що академічна доброчесність стає невід’ємною частиною освітнього процесу, а її порушення – загрозою для кожного студента. За недотримання доброчесних принципів навчання здобувачі освіти можуть бути притягнені до повторного проходження оцінювання чи курсу та навіть відраховані. Акцентував увагу на специфіці хореографічних спеціальностей з точки зору академічної доброчесності.

Викладач кафедри Дмитро Ільїн поділився власним досвідом щодо впровадження принципів академічної доброчесності в галузі культури, а саме в театрі танцю.
Здобувачі вищої освіти взяли участь в обговоренні і висловили свої думки щодо необхідності дотримання академічної доброчесності.

У цілому зустріч видалася пізнавальною та корисною. Такі заходи й дискусії сприяють покращенню якості освітнього процесу.

За матеріалами кафедри ТМНМД


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print