Здобувачі четвертого курсу спеціальності 231 Соціальна робота розпочали важливий етап свого освітнього шляху – підготовку до написання випускових кваліфікаційних робіт. Цей процес є підсумковим елементом навчання, що поєднує теоретичні знання та практичні навички дослідницької діяльності, набуті здобувачами протягом чотирьох років навчання.
З метою якісної організації дослідницької діяльності викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти провели стартову зустріч для здобувачів денної та заочної форм здобуття вищої освіти, під час якої окреслили основні етапи підготовки кваліфікаційних робіт, терміни їх виконання, вимоги до структури, змісту та оформлення досліджень, а також ознайомили присутніх із умовами допуску до передзахисту та захисту робіт, особливостями процедури їх проведення, критеріями оцінювання наукових доробок.
Окремий акцент під час зустрічі було зроблено на питаннях академічної доброчесності. Викладачі докладно пояснили процедуру перевірки текстів на наявність плагіату, наголосили на важливості дотримання етичних норм у дослідницькій діяльності, а також обговорили політику використання генеративного штучного інтелекту у контексті провадження наукових досліджень.
Наступним кроком для здобувачів стане вибір теми майбутнього дослідження, яка має бути безпосередньо пов’язана зі спрямуванням освітньо-професійної програми, відповідати актуальним соціальним викликам, а також науковим і професійним інтересам здобувачів. Після цього відбудеться узгодження тем із науковими керівниками та початок поглибленої роботи над визначеним колом дослідницької проблематики.
Вже другий рік поспіль здобувачі мають можливість самостійно обирати наукового керівника, попередньо ознайомившись із науковими напрацюваннями, напрямами досліджень та професійними інтересами викладачів кафедри. Такий підхід сприяє усвідомленому вибору теми, підвищує мотивацію до наукового пошуку, а також зміцнює партнерську взаємодію між здобувачем і викладачем у процесі підготовки кваліфікаційної роботи.
Колектив кафедри щиро бажає здобувачам натхнення, наполегливості та успіхів на шляху до реалізації власних дослідницьких ідей, а також досягнення високих результатів під час захисту кваліфікаційних робіт.
Захід відбувся на виконання Цілей сталого розвитку. ЦСР 4: Якісна освіта, ЦСР 10: Скорочення нерівності, ЦСР 16: Мир, справедливість та сильні інституції.


За матеріалами
Наталії Мацейко, старшої викладачки
кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти,
Алли Мельничук, асистентки кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти,
кураторки Школи лідерства
Preparation of qualification papers: the beginning of the journey

Fourth-year students majoring in 231 Social Work have begun an important stage of their academic journey – the preparation for writing their final qualification papers. This process serves as the culmination of their studies, combining theoretical knowledge and practical research skills acquired over four years of education.
To ensure effective organization of research activities, lecturers from the Department of Social Work and Inclusive Education held an introductory meeting for full-time and part-time students. During the session, they outlined the main stages of qualification paper preparation, deadlines, requirements for structure, content, and formatting, as well as conditions for admission to pre-defense and defense, specifics of the procedures, and criteria for evaluating research work.
Special attention during the meeting was devoted to issues of academic integrity. Lecturers explained in detail the procedure for plagiarism detection, emphasized the importance of adhering to ethical norms in research, and discussed the policy for using generative artificial intelligence in academic work.
The next step for students will be selecting a research topic that directly corresponds to the focus of their educational program, addresses current social challenges, and aligns with their scientific and professional interests. After that, topics will be approved with academic supervisors, marking the beginning of in-depth work on the selected research problem.
For the second consecutive year, students have the opportunity to independently choose their academic supervisors after reviewing the lecturers’ scientific publications, research directions, and professional interests. This approach encourages informed topic selection, increases motivation for scientific inquiry, and strengthens the partnership between students and faculty members in the process of preparing qualification papers.
The department’s academic staff sincerely wish all students inspiration, perseverance, and success in realizing their research ideas and achieving excellent results during the defense of their qualification papers.
The event contributes to the implementation of the UN Sustainable Development Goals (SDGs):
- SDG 4: Quality Education
- SDG 10: Reduced Inequalities
- SDG 16: Peace, Justice, and Strong Institutions


Based on materials by:
Nataliia Matseiko, Senior Lecturer at the Department of Social Work and Inclusive Education,
and Alla Melnychuk, Assistant at the Department of Social Work and Inclusive Education,
Curator of the School of Leadership.