Без минулого немає майбутнього!

12 березня доцентками кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Оленою Мартиненко та Юлією Тараненко була проведена загальноуніверситетська лекція «Танцювальний фольклор Запорізького краю: історія та сьогодення», лейтмотивом якої стала мотивація представників різних спеціальностей до впровадження регіонального контенту як одного із засобів виховання національної ідентичності здобувачів освіти.

Поштовхом для проведення лекції-мотивації стала складна ситуація з хореографічними спеціальностями, а саме виключення з переліку предметних спеціальностей спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) хореографії (наказ МОН України від 4 березня 2024) та включення хореографії у спеціальність «Перформативне мистецтво» відповідно до проєкту Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти» (МОН України від 8 серпня 2023). Згідно цих постанов гостро постає питання: хто і де буде навчати дітей українському танцю? Шлях працевлаштування в заклади загальної середньої освіти хореографам зачинено, а перформативне мистецтво обмежує вивчення народного танцю на користь сучасної хореографії.  

Тому хореографи звернулися до представників різних спеціальностей Бердянського державного педагогічного університету щодо важливості збереження і передачі українцям національного мистецького скарбу з позиції регіонального контенту, доцільності підготовки майбутніх учителів та працівників дошкільної освіти до впровадження в освітній процес танцювальних скарбів нашого регіону.

Історичний аспект окресленої тематики було представлено через висвітлення постаті видатного фольклориста Захара Сизоненка, який народився в місті Бердянську та ім’я якого, на жаль, не відоме більшості його мешканців. За час професійної діяльності Захара Сизоненка було зібрано та зафіксовано більш ніж 60 фольклорних танців, які були популярними в різних районах Запорізької області, а його цитати щодо популяризації регіональних танців залишаються актуальними і зараз. Загалом професійна діяльність Захара Сизоненка припадала саме на воєнний та поствоєнний часи ХХ століття, що частково корелюється з подіями, які зараз відбуваються в Україні.

Спікерами були надані поради щодо впровадження танцювального фольклору в зміст освітнього процесу різних закладів освіти, представлено відеоконтент танців Запорізького краю в обробці Захара Сизоненка, зроблений в співпраці студентів-хореографів з викладачами на сцені актової зали БДПУ; проанонсовано нові напрацювання викладачів кафедри в рамках національно-патріотичного виховання: «Бойовий гопак» (Руслан Павленко), «Жіночий войовничий танок з шаблями» (Дмитро Ільїн), презентовано досвід ознайомлення здобувачів загальної середньої та позашкільної освіти з танцями Запорізького краю.

Знаковим було те, що на лекції була присутня здобувачка освіти 3 курсу спеціальності 024 Хореографія Анастасія Кринична, яка нині входить до складу ЗСУ і захищає нашу країну від загарбників, бореться за незалежність України і збереження нашої унікальної нації.  

Отже, кожен бореться на своєму фронті. Освітній фронт має чітко впроваджувати  ідеї національно-патріотичного виховання через збереження національних культурних надбань.

Адже без минулого немає майбутнього!

За матеріалами кафедри ТМНМД


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print