Діяльнісний підхід як середовище для формування наскрізних умінь у НУШ

Можна багато говорити про те, що сучасні діти інші, а можна врахувати ці зміни та застосувати діяльнісний підхід в освітньому процесі й досягти мети: сформувати особистість із розвиненими ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, успішно інтегровану в соціум, здатну до самоосвіти та командної роботи.

Такі орієнтири стали ключовими під час вебінару «Діяльнісний підхід як середовище для формування наскрізних умінь у НУШ». Спікеркою заходу була Наталія Зима – вчителька хімії Технологічного багатопрофільного ліцею із загальноосвітніми класами м. Хмельницького імені Артема Мазура, кращий вчитель хімії за версією Global Teacher Prize Ukraine 2020. Вебінар відбувся 7 грудня 2022 р.
Ключовими були представлені такі позиції: наскрізні вміння в НУШ; діяльнісний підхід як освітня технологія; практики реалізації діяльнісного підходу на уроці.
Під час вебінару присутні акцентували увагу на дослідженні «Діяльнісний підхід в початковій школі» (Дослідження інтегрованих педагогік, що ґрунтуються на ігровому діяльнісному підході та сприяють всебічному розвитку дітей початкової школи). Це дослідження було проведено під керівництвом Центру з питань творчості, гри й навчання «LEGO Foundation». Авторами цього звіту є пані Рейчел Паркер (Rachel Parker), старший науковий співробітник Австралійської ради досліджень у галузі освіти (Australian Council for Educational Research – Рада «ACER») і доктор Бо Ст’єрне Томсен (Bo Stjerne Thomsen), керівник із питань досліджень «LEGO Foundation».
У контексті підготовки майбутніх учителів початкової школи на другому освітньому рівні вже другий рік поспіль читається курс «Діяльнісний підхід в НУШ (LEGO-технології)» (викладачка – доцентка Лада Чемоніна), що є складовою проєкту під керівництвом першої проректорки, професорки Ольги Гуренко.
Проте діяльнісний підхід впроваджується на різних предметах, а саме під час викладання курсу «Я досліджую світ».
Так, під час викладання навчальної дисципліни «Сучасні технології природничої, громадянської та історичної освітніх галузей в початковій школі» (викладачка – професорка Алла Крамаренко) питання діяльнісного підходу розглядалося в практичній площині, із орієнтиром на формування життєвих компетентностей здобувачів початкової школи. Проте представлений вебінар сприяв отриманню додаткової інформації у викладанні курсу «Я досліджую світ».

За матеріалами кафедри початкової освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print