У сучасному світі, де цифрові технології стають невід’ємною частиною професійної діяльності, важливо вміти користуватися інструментами, які дозволяють комунікувати, презентувати результати своєї власної діяльності та організовувати роботи в колективі за будь-яких умов. Враховуючи інтереси сучасної молоді та потреби сучасного ринку праці, здобувачі спеціальності 231 Соціальна робота вже декілька років поспіль вивчають дисципліну «Цифрові технології в соціальній сфері», яка дозволяє опанувати сучасні цифрові інструменти, необхідні у професійній діяльності.
Ця дисципліна має незвичний формат, оскільки в ній немає традиційних лекцій і семінарів, а натомість фокус робиться на практичне застосування знань і навичок у реальних життєвих ситуаціях. Здобувачі працюють над реальними проєктами, використовуючи різноманітні цифрові інструменти для обробки інформації, створення візуальних матеріалів і організації комунікації в команді.
Відповідно, і звітності є також практико-орієнтованими, та такими, що передбачають поєднання індивідуальної та командної роботи, а також використання інтерактивних методів навчання.
Багатофункціональний залік, що був проведений з групою 205 СР-з спеціальності 232 Соціальна робота, став відмінним прикладом такого підходу. Здобувачам було запропоновано підготувати інфографіки, таймлайни, вікторини та опитувальники, використовуючи різноманітні цифрові інструменти. Завдання були розроблені таким чином, щоб студенти могли не тільки демонструвати свої знання і навички застосування цифрових інструментів, але й поближче познайомитися один з одним, оскільки онлайн-формат не завжди спонукає до відвертої розмови про себе, і звісно, спробувати себе у груповій взаємодії та командній роботі з одногрупниками, залучаючи їх до спільних проєктів.
Вікторини, які розробили студенти мали національно-патріотичне спрямування, що допомогло згуртувати групу і сприяло патріотичному вихованню молоді, а спільне їх проходження і групові змагання під час заліку дозволили не тільки перевірити знання, але й зміцнити відчуття єдності та командної роботи. Опитувальники допомогли виявити хобі та інтереси кожного здобувача, а інфографіки стали чудовим способом візуалізувати ці дані, демонструючи різноманітність та унікальність кожного учасника групи..
Результати заліку показали, що такий формат дозволяє не тільки ефективно оцінити знання здобувачів, але й сприяє згуртуванню групи, розвитку комунікативних навичок та покращенню взаєморозуміння між учасниками навчального процесу. Такий підхід дозволяє студентам краще адаптуватися до вимог сучасного робочого ринку і готує їх до ефективної взаємодії в майбутньому професійному житті. А пари для здобувачів перетворюються із формальної необхідності на цікаві події, де є можливість не тільки навчитися, але і презентувати себе, знайти однодумців, обмінятися досвідом і навіть ініціювати спільні проекти чи дослідження. Здобувачі відчувають себе більш залученими до процесу навчання, до групи та університету, а їхня мотивація до здобуття нових знань і умінь помітно зростає.
Анастасія Попова