Нова українська школа: від теорії до практики

Викладачі та студенти кафедри біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації  Бердянського державного педагогічного університету взяли участь у Всеукраїнському науково-методичному семінарі: «Нова українська школа: від теорії до практики – виклики та перспективи оцінювання», який відбувся 30.05.2025 року.

Івент об’єднав однодумців, які обговорили специфіку природничо-наукової компетентності й місію природничих предметів у 7-9 класах НУШ. Спікером виступив Козленко Олександр, начальник відділу змісту оцінювання навчальних  компетентностей УЦОЯО учасник робочих груп зі створення державних  стандартів основної і профільної школи, експерт міжнародної робочої  групи експертів PISA 2025 PERIPHERAL SCIENCE EXPERT GROUP). Крім того, Коростіль Лідія (кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і  методики змісту освіти Сумського ОІППО) охарактеризувала штучний інтелект як інструмент для створення та аналізу критеріїв оцінювання навчальних досягнень  з природничих дисциплін, а Тагліна Ольга (кандидат біологічних наук, доцент кафедри генетики і  цитології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна) наголосила на необхідності самооцінювання як обов’язкового компоненту формувального оцінювання.

Цікавими та змістовними були виступи колег щодо діагностичного оцінювання в НУШ: виявлення освітніх потреб та планування; нові підходи до оцінювання в НУШ: як перейти від теорії до реального класу та інші.

Учасники семінару найбільш жваво обговорювали такі питання: професійна компетентність учителя біології – інтеграція теоретичних знань і практичних навичок в умовах НУШ, діяльнісний підхід як методологічна основа формування біологічних понять в освітній реформі НУШ, виклики оцінювання соціальних і здоров’язбережувальних компетентностей.

Відгуки здобувачів вищої освіти:

Корнєв Денис: «Хочу висловити щиру подяку організаторам та учасникам науково-методичного семінару за можливість долучитися до такого важливого і змістовного заходу. Теми, які обговорювались, були не просто актуальними – вони дійсно змусили задуматися над тим, якою має бути сучасна школа, як змінюється роль учителя, і чому нове бачення оцінювання є ключем до розвитку особистості учня».

Ярова Наталя: «Особливо цінним для мене було почути практичні приклади та живі думки досвідчених педагогів. Це надихнуло мене на подальше самовдосконалення і поглиблене вивчення сучасних освітніх підходів. У процесі обговорення я зрозуміла, наскільки важливо майбутньому вчителю бути відкритим до змін, мислити критично й уміти адаптуватися до нових умов. Участь у цьому заході стала для мене важливим етапом професійного зростання. Я переконалася, що зміни в освіті починаються з нас – активних, небайдужих, готових вчитися й ділитися знаннями. Корисними є приклади кластерів завдань у посібнику Освіторії: https://drive.google.com/file/d/1lB3DQUTZMz4Arr1d_nBz_iSgp9226mJ8/view »

Висловлюємо щиру подяку колективу Глухівського НПУ імені О. Довженка і бажаємо успіхів!

За матеріалами кафедри біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації БДПУ


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print