Педагогічна практика в НУШ: новий формат

Невпинна модернізація початкової ланки освіти вимагає високої практико-орієнтованої підготовки майбутніх учителів. За Держстандартом початкової освіти змінено концепцію освітнього простору в НУШ, оновлено систему взаємодії «вчитель – здобувач початкової освіти», переглянуто життєформуючі компетентності учнів. У цьому сенсі досить вагомим є вислів методиста-класика Костянтина Ушинського, який зазначав, що «метод викладання можна вивчити з книги або зі слів викладача, але набути навички в застосуванні цього методу можна тільки тривалою практикою».

У зв’язку з цим здобувачі першого рівня вищої освіти з 26 та 41 груп факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв з 19 жовтня 2020 року по 28 листопада 2020 року застосовували набуті в університеті знання під час освітнього процесу в ЗЗСО міст Бердянська, Маріуполя та Покровська, Бердянського, Чернігівського та Гуляйпільського районів (Керівники: канд. філол. наук, доц. Лариса Попова, канд. пед. наук, доц. Тетяна Ніконенко та ст. викл. Ольга Качерова).

Уведений в Україні карантин вплинув практично на всі сфери життя, і в першу чергу – на освіту. Тому виробнича практика була для наших здобувачів вищої освіти дуже непростою. Існування «в новій освітній реальності» вимагало швидкої орієнтації в освітньому процесі Нової української школи. Під час практики майбутні фахівці успішно проводили уроки, виховні заходи, дотримуючись численних карантинних вимог, організовували здоров’язберігаючий освітній простір. Вже опанували досвід проведення уроків на платформі Zoom, оскільки були випадки самоізоляції учителів.

Важливіші компетентності вчителів нової формації – уміння вчитися, самоорганізація, саморефлексія – це не просто слова, а важлива реальність, яка показала готовність до роботи у нових, досить складних умовах.

Здобувачі вищої освіти ФППОМ виконали всі завдання, які були передбачені програмою педпрактики, а саме: представили відеофрагменти численних уроків («Я досліджую світ», «Математика», «Українська мова» та ін.), які збагатять методичну скарбничку майбутнього вчителя НУШ, та позакласних заходів. Не дивлячись на досить відповідальну місію та вирішення нових ситуацій, враження від педпрактики у наших майбутніх учителів тільки позитивні. І найголовніше – усі ЗДОРОВІ.

За матеріалами катедри початкової освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print