Тренінг із медіаграмотності

  Сьогодні ми живемо в часи бурхливої інформатизації усіх аспектів нашого буття. Часто важко розібратися, наскільки правдивою та неманіпуляційною є інформація, яку ми отримаємо із різних джерел ЗМІ. Медіа в Україні часто належать різним кланам і олігархам та використовуються з метою впливу на цільову аудиторію. Молодь, будучи «screen-screen» поколінням, є благодатним ґрунтом для маніпуляцій і впливу.

Тому актуальним для молоді є набуття базових знань в сфері медіа, знайомство з найбільш поширеними видами маніпуляцій і пропаганди, з базовими інструментами перевірки інформації й критичного мислення. Цьому був і присвячений тренінг із медіаграмотності, який 9 червня провела к. е. н., доцент Тетяна Несторенко для студентів та викладачів гуманітарно-економічного факультету (див. світлини).

4 6

2 7

Головне завдання тренінгу полягало не в тому, щоб сказати, якими потрібно користуватися ЗМІ (що читати або дивитися), а навчитися не підпадати під вплив пропаганди, допомогти учасникам тренінгу не стати жертвою маніпуляцій, що призводить до паніки, ненависті і різним страхам.

Учасники тренінгу навчилися розбиратися в таких поняттях, як інформування, пропаганда, реклама, «джинсá» і «фейк», отримали інструменти (маркери) для вміння самостійно відрізняти новини від пропаганди, піару чи вигадки (фейку), дізнаючись про події з Інтернету, телебачення чи друкованої преси. Де в новинах і рекламі правда, а де брехня, як аналізувати і перевірити інформацію, чому важливо звертатися до першоджерела – про все це дізналися більше 30 учасників тренінгу. Інтерактивні завдання та ігри створили невимушену та довірливу атмосферу на тренінгу.

8 9 10

«Університетське Слово»
(за матеріалами Тетяни Несторенко)
Світлини Дар’ї Светенко


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print