Магістратура – важливий крок, на який зважуються тільки ті, хто готовий вчитися далі і впевнено будувати каркас свого професіоналізму. Особливо важко приймати таке рішення під час війни. І тим не менше, віра в перемогу і післявоєнну відбудову привела в магістратуру спеціальності 012 Дошкільна освіта в 2022 році 96 здобувачів.
Упродовж останніх двох тижнів грудня магістранти заочної форми навчання проходили найскладніший етап державної підсумкової атестації – захищали кваліфікаційні роботи. Тематика робіт відповідала новим тенденціям у системі дошкільної освіти: інноватика в освітньому процесі (технологія морального виховання «Дерево чеснот», Lego-конструювання, бізіборди в сенсорному розвитку, навчання з використанням комп’ютерних ігор, формування цифрової компетентності дошкільнят та ін.). Не обійшли випускники увагою й функціонування освіти під час війни, розглядаючи особливості формування іміджу педагога в умовах війни; умови подолання тривожності дітей під час повітряних тривог, організації онлайн-навчання та ін.
Оскільки магістранти отримують кваліфікацію «керівник (директор) закладу дошкільної освіти, методист», то частина робіт пов’язувалася з розв’язанням проблем діяльності педагогів: використання хмарних технологій, онлайн-сервісів у роботі вихователя; методичний супровід особистісного розвитку вихователя, формування готовності вихователів до використання інтерактивних методів навчання та ін.
Представлені роботи мали не лише теоретичне спрямування, а й практичну цінність, адже більшість студентів вже працюють за спеціальністю в державних та приватних закладах освіти, центрах розвитку для дошкільників. Частина кваліфікаційних робіт базувалася на власному досвіді роботи, якій вже знайшов відображення в методичних посібниках для вихователів, рекомендованих районними та обласними відділами освіти, парціальних програмах, дидактичних матеріалах.
Голова комісії з підсумкової атестації доктор педагогічних наук,професор кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т.І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету Ілона Дичківська зазначила, що випускники магістратури спеціальності 012 Дошкільна освіта продемонстрували під час підсумкової атестації здатність і професійну підготовленість до проведення наукового пошуку у відповідності з обраним профілем, поглиблене, комплексне оволодіння матеріалом і методами організації самостійного дослідження, а також практичного застосування теоретичних знань для вирішення конкретних завдань, що висуває сучасна практика дошкільної освіти.
Випускники набули інтегрованих навичок, таких як менеджмент, управлінська діяльність, комунікації з колективом,навчилися працювати в команді та організовувати її.






За матеріалами кафедри дошкільної освіти