Виробнича практика  – важлива складова на шляху професійного становлення майбутніх хореографів

В умовах релокації Бердянський державний педагогічний університет продовжує здійснювати якісну професійну підготовку майбутніх фахівців, важливою складовою якої є виробнича практика здобувачів вищої освіти.

Під час заліково-екзаменаційної сесії відбулися звітні конференції з практичної підготовки здобувачів І і ІІ рівнів вищої освіти на спеціальностях 024 Хореографія та 014 Середня освіта (Хореографія).

Важливим аспектом у цьому півріччі було те, що студенти-хореографи могли пройти виробничу практику онлайн, офлайн та в змішаному форматі. Можливість здобувачів вищої освіти обирати формат і базу проходження практики в залежності від місця свого перебування відповідає принципу студентоцентризму в  освітньому процесі.

Завдяки громадській організації «Асоціація випускників-хореографів Бердянського державного педагогічного університету» (голова – к.п.н. Юлія Тараненко) здобувачі вищої освіти отримали доступ до баз практик у різних куточках України. 

За освітньо-професійною програмою «Хореографія» здобувачі І рівня вищої освіти 3 і 4 курсів спеціальності 024 Хореографія  у цьому півріччі пройшли виробничі практики у клубних установах культури державної або комунальної форми власності.

Так, здобувачі 4 курсу розвивали виконавські вміння та навички у Львівській національній філармонії ім. Мирослава Скорика в  ТанцТеатрі «Життя» під керівництвом викладача кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, артиста театру Дмитра Ільїна. Усі мали можливість попрацювати із заслуженими артистами під керівництвом народної артистки України  Ірини Мазур та відчути себе в ролі артиста балету. 

У клубних установах культури державної або комунальної форми власності здобувачі І рівня вищої освіти 3 курсу спеціальності 024 Хореографія  впроваджували елементи українського народного танцю (регіональний аспект) не тільки в ансамблі народного танцю, а й сучасного, що ускладнювало завдання, але надавало задоволення й захоплення по закінченні його виконання, прищеплювало любов до національної культури. Також у рамках виробничої практики здобувачі мали провести експериментальне дослідження з проблематики курсової роботи.

На захисті виробничої практики майбутні хореографи подякували за можливість проходження в різних форматах та обрання баз практики, постійну підтримку та консультативну допомогу з боку керівника практики – доц. кафедри ТМНМД Юлії Тараненко, а також визначили деякі труднощі.  Наголосили на проблеми практичної підготовки в прифронтових зонах, особливо м. Запоріжжя – об’єднання або закриття клубних установ, скорочення діячів культури, закриття танцювальних колективів та мінімальна кількість ансамблів народного танцю.

За ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» здобувачі І рівня вищої освіти 3 та 4 курсів спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) у цьому півріччі пройшли виробничі практики в онлайн-форматі в закладах загальної середньої освіти, розвивальних центрах, волонтерських штабах. Майбутні вчителі хореографії 3 курсу розробили та впровадили руханки для здобувачів початкової школи та надали цікавий відеоконтент для уроків.

Студенти-хореографи 4 курсу спробували себе в ролі асистента вчителя в онлайн-форматі та працювали з дітьми із особливими освітніми потребами. Окрім цього, важливим компонентом практичної підготовки стала волонтерська діяльність, було проведені заходи для дітей ВПО, а також благодійні концерти на підтримку ЗСУ.

Здобувачі І рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) наголосили, що основними труднощами в виробничій практиці є те, що в Україні працює дуже мало закладів загальної середньої освіти, де впроваджено в освітній процес уроки хореографії.

Здобувачі ІІ рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія) звітувалися про проходження переддипломної практики, у процесі якої кожен втілював практичну частину кваліфікаційної роботи (творчого проєкту). Висвітлили теми взаємодії батьків і дітей, патріотичного виховання, мрії та життєвого балансу, прав дитини тощо  засобами хореографічного мистецтва. Працювали з експериментальною хореографією завдяки настановам доцентки кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Олени Мартиненко.

Не дивлячись на умови військового стану, тривоги та обставини життя, здобувачі та викладачі вищої освіти із захопленням та натхненням працюють з дітьми та постійно розвиваються.

Дякуємо Збройним силам України за захист!

За матеріалами кафедри ТМНМД


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print