У рамках навчального процесу студенти-бакалаври освітніх програм „Середня освіта (англійська мова і зарубіжна література)” та „Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)” успішно завершили виробничу педагогічну практику. Керівники практики – доцент Оксана Дуброва і викладач Ольга Коробова (кафедра іноземних мов і методики викладання), доценти Ганна Табакова та Тетяна Свіца (кафедра країнської та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства) супроводжували роботу здобувачів і на звітній конференції відзначили їхні найкращі досягнення.
Практика проходила на базі провідних навчальних закладів міста Бердянська в дистанційному форматі, а саме на базі двох авторитетних освітніх закладів Запорізької області: гімназії № 7 „Меотида” та Бердянської гімназії № 16 Бердянської міської ради. Гімназія „Меотида” є сучасним навчальним закладом, що відзначається високим рівнем викладання іноземних мов та інноваційними підходами до освітнього процесу. У свою чергу Бердянська гімназія № 16 – це заклад з багаторічними традиціями якісної освіти та досвідченим педагогічним колективом, який створив сприятливі умови для професійного зростання майбутніх педагогів.
Враховуючи сучасні реалії та можливості цифрових технологій, виробнича практика проводилася в дистанційному форматі. Це дозволило студентам отримати цінний досвід роботи з онлайн-платформами для навчання, освоїти сучасні методи викладання іноземних мов у цифровому середовищі та адаптувати традиційні педагогічні прийоми до умов дистанційного навчання. Протягом практики студенти-практиканти провели цикл занять з англійської мови та зарубіжної літератури, розробивши уроки різних типів з використанням комунікативного підходу, інтерактивних методів та мультимедійних ресурсів.
У межах уроків англійської мови особлива увага приділялася розвитку всіх мовленнєвих навичок учнів, включаючи говоріння, аудіювання, читання та письмо. На заняттях із зарубіжної літератури студенти знайомили учнів з творами світової літературної класики, розвивали навички літературного аналізу, критичного мислення та культурної компетентності. Виробнича практика завершилася успішно. Студенти-бакалаври продемонстрували високий рівень теоретичної підготовки та здатність застосовувати знання на практиці, уміння планувати та проводити уроки в дистанційному форматі, навички роботи з сучасними освітніми технологіями, педагогічний такт та здатність налагоджувати контакт з учнями, а також творчий підхід до організації навчального процесу.
Методисти базових шкіл відзначили відповідальне ставлення практикантів до виконання професійних обов’язків, їхню ініціативність та прагнення до професійного розвитку. Проходження виробничої практики на базі Бердянських гімназій стало важливим етапом у формуванні професійних компетентностей майбутніх учителів англійської мови та зарубіжної літератури. Студенти отримали безцінний практичний досвід, який стане міцним фундаментом для їхньої подальшої педагогічної діяльності. Дистанційний формат практики продемонстрував свою ефективність та відкрив нові можливості для професійного становлення майбутніх фахівців освітньої галузі.



За матеріалами кафедри іноземних мов і методики викладання
Teaching practicum of philology students: experience and outcomes

Within the framework of the academic curriculum, undergraduate students of the educational programs “Secondary Education (English Language and Foreign Literature)” and “Philology (Germanic Languages and Literatures (Translation Inclusive), First – English, Second – German)” have completed their teaching practicum. The practicum supervisors – Associate Professor Oksana Dubrova and Instructor Olha Korobova (Department of Foreign Languages and Teaching Methodology), as well as Associate Professors Hanna Tabakova and Tetiana Svitsa (Department of Ukrainian and Foreign Literature and Comparative Literary Studies) – guided the students’ work and highlighted their best achievements at the final conference.
The practicum was conducted remotely at leading educational institutions in Berdiansk, specifically at two prestigious educational establishments in Zaporizhzhia Region: Gymnasium No. 7 “Meotida” and Berdiansk Gymnasium No. 16 of the Berdiansk City Council. Gymnasium “Meotida” is a modern educational institution distinguished by its high-quality foreign language instruction and innovative approaches to the educational process. Berdiansk Gymnasium No. 16, in turn, is an institution with a longstanding tradition of quality education and an experienced teaching staff that creates favorable conditions for the professional growth of future educators.
Considering current realities and the capabilities of digital technologies, the teaching practicum was conducted remotely. This enabled students to gain valuable experience working with online learning platforms, master modern methods of foreign language teaching in digital environments, and adapt traditional pedagogical techniques to remote learning conditions. Throughout the practicum, student teachers conducted a series of English language and foreign literature classes, developing lessons of various types using the communicative approach, interactive methods, and multimedia resources.
During English language lessons, particular attention was paid to developing all students’ language skills, including speaking, listening, reading, and writing. In foreign literature classes, students introduced pupils to works of world literary classics, developing skills in literary analysis, critical thinking, and cultural competence. The teaching practicum concluded successfully. The undergraduate students demonstrated a high level of theoretical preparation and the ability to apply knowledge in practice, including skills in planning and conducting lessons in a remote format, proficiency with modern educational technologies, pedagogical tact, and the ability to establish rapport with students, as well as a creative approach to organizing the learning process.
Methodologists from the host schools noted the student teachers’ responsible attitude toward fulfilling professional duties, their initiative, and commitment to professional development. Completing the teaching practicum at Berdiansk schools represented a significant stage in developing the professional competencies of future English language and foreign literature teachers. Students gained invaluable practical experience that will serve as a solid foundation for their future pedagogical careers. The remote format of the practicum demonstrated its effectiveness and opened new opportunities for the professional development of future specialists in the educational field.



Based on materials from the Department of Foreign Languages and Teaching Methods
