26-27 червня 2025 року кандидат педагогічних наук, доцент кафедри правознавства БДПУ Мирошниченко Володимир Олександрович взяв участь онлайн у Міжнародному науковому івенті – «Моделі дисциплінарного провадження» («MODELS OF DISCIPLINARY PROCEEDINGS») на базі Академії в Пйотркуві Трибунальському (Польща). Це один із наймолодших державних академічних університетів у Польщі, який орієнтується на всебічний та динамічний розвиток.
Академія та наукове об’єднання «Юридично-адміністративна клініка» як головні організатори мали на меті здійснити спробу осмислити проблеми, повʼязані з усіма можливими моделями дисциплінарного провадження та знайти відповідні етичні підходи до їх застосування у професійному середовищі.
Володимир Олександрович виступив як запрошений експерт з освітнього права від України у секції «Модель дисциплінарного провадження у початковій та середній школі» з доповіддю «Дисциплінарна відповідальність вчителів в Україні: захист прав вчителів та забезпечення якісного освітнього середовища» («Disciplinary Responsibility of Teachers in Ukraine: Protecting Teachers’ Rights and Ensuring a Quality Educational Environment»).
Мірошниченко В.О. був єдиним представником від України на цьому заході та у доповіді розкрив такі важливі аспекти теми: учителі в Україні користуються академічною свободою, принципом, закріпленим в освітніх реформах, зокрема в концепції «Нова українська школа». Ця свобода надає освітянам незалежність у виборі методів навчання, змісту та професійного розвитку, сприяючи творчості та мотивації. Проте ця автономія повинна бути збалансована з інституційним наглядом та колективними інтересами, часто за посередництва педагогічних рад, щоб індивідуальні свободи не суперечили цілям навчального закладу або благополуччю учнів. Забезпечення якісного освітнього середовища вимагає подвійного підходу: підтримання високих професійних стандартів через справедливі дисциплінарні процеси та підтримка професійного зростання вчителів. Водночас останні пропозиції передбачають більш суворі заходи проти вчителів, причетних до булінгу або співпраці з ворожими окупаційними силами, включаючи пониження в посаді або втрати професійного статусу.
Таким чином, доцент Бердянського державного педагогічного університету ґрунтовно познайомив польські науково-педагогічні кола з сучасними дисциплінарними процесами щодо вітчизняних освітян та підтримкою професійного зростання вчителів в Україні.

За матеріалами кафедри правознавства