Найбільша розкіш у житті – це розкіш спілкування.
Антуан де Сент-Екзюпері
Рівень професійної підготовки фахівця визначається сформованістю його мовної і мовленнєвої компетенції. Діяльність спеціаліста в будь-якій галузі вимагає від нього широкої загальної освіти, оскільки вона пов’язана з інтенсивним усним і писемним спілкуванням, передбачає широку мовленнєву практику, потребує точного вираження понять і категорій у професійній діяльності. Від спілкування залежить психологічний клімат в організації та на підприємстві, їхня організаційна і виробнича мобільність, конкурентні позиції на ринку, сприймання і розуміння людьми одне одного. Правильно організоване спілкування забезпечує ефективний обмін інформацією, дає змогу глибше пізнати співрозмовника, спрогнозувати особливості подальшої ділової взаємодії з партнером.
У межах вивчення дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» (викладач – доцентка Ліпич В.М.) під час практичного заняття «Культура усного професійного спілкування» здобувачі вищої освіти 1 курсу факультету фізичної культури, спорту та здоров’я людини (декан – професор С.Г. Кушнірюк) підготували змістовні яскраві презентації, у яких порушували питання особливостей усної комунікації, індивідуальних і колективних форм фахового спілкування, етикету телефонної розмови та етичних норм використання мобільних телефонів, а також мистецтва перемовин і правил публічного виступу. Під час обговорення актуальних проблем фахового спілкування дійшли висновку, що ефективна професійна комунікація, окрім знань про спілкування, певних навичок і вмінь, залежить ще й від позитивної комунікативної установки. Тож уміння спілкуватися є одним із чинників успішної професійної самореалізації.
За матеріалами кафедри української мови та журналістики