Сучасні дослідження стають каталізатором для постійного вдосконалення навчальних програм та пошуку актуальних рішень. Нещодавно, Алла Мельничук, асистентка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти, співорганізаторка Школи волонтерів 2024 та проектна менеджерка го “Агенції креативних ініціатив “Більше”, була запрошена на презентацію дослідження, ініційованого ІСАР Єднанням та виконаного Київським міжнародним інститутом соціології у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України».
Результати презентованого дослідження показали, що після повномасштабного вторгнення довіра українців до волонтерських та громадських організацій значно зросла. Восени 2023 року волонтерам довіряли 84% (на початку 2023 року – 88%), громадським організаціям довіряли 61% (на початку року 66%). Зі звіту зрозуміло, що громадський сектор вже адаптувався до воєнних умов, 80% з них не тільки продовжують свою діяльність в Україні, а навіть розширюють її обсяги, взявши на себе відповідальність за нові сфери, такі як гуманітарне реагування, підтримка ветеранів та відновлення країни., при цьому 80% організацій продовжують свою діяльність в Україні і навіть розширюють її обсяги, взявши на себе відповідальність за нові сфери, такі як гуманітарне реагування, підтримка ветеранів та відновлення країни.
Звіт також вказує на ключові проблеми, з якими стикаються громадські організації, серед яких найбільш актуальними є кадрові проблеми (34 %), такі як вигорання команд, надмірна праця співробітників та нестача кадрів. Для вирішення цих проблем важливою є ініціатива з виховання професійних кадрів, що у сучасних умовах актуалізує професійну підготовку соціальних працівників до роботи у громадському секторі та підтверджує влучне включення в освітньо-професійні програми зі спеціальності 231 Соціальна робота та викладання таких освітніх компонент як “Громадські об’єднання та рухи”, “Фандрайзинг в соціальній роботі”, а також виробничої практики в неурядових організаціях. Крім того, для підсилення професійної та практичної складової навчання на факультеті успішно функціонує Школа волонтерів, яка у різних фокусах розглядає організацію та провадження волонтерської діяльності та готує майбутніх фахівців до проактивної професійної діяльності.
Зокрема, розуміння сучасних трендів, викликів і проблем у різних галузях соціальної сфери є важливим напрямом для аналізу в контексті професійної підготовки фахівців зі спеціальності 231 Соціальна робота, оскільки саме такий підхід дозволяє робити вірні акценти у навчанні здобувачів та сприяти формуванню конкурентноздатних фахівців, здатних сприяти побудові стабільного та процвітаючого суспільства.
Інтеграція цих знань у навчальну програму відбулася з урахуванням цілей сталого розвитку, зокрема, цілей 11 (Сталий розвиток міст та громад), 16 (Мир, справедливість та сильні інститути) та 17 (Партнерство заради сталого розвитку).
За матеріалами кафедри