Іграшка як засіб ідеологічного впливу

Цяцька, лялька, цяцянка, виграшка, забавка – це все про іграшку, предмет який супроводжує життя кожної людини, скільки би їй років не було. Іграшка є носієм історії кожної держави, носієм її ідеології. І тому в наш складний час Державний музей іграшки, НДІ психології НАПН України (лабораторія розвитку дошкільника), кафедри дошкільної освіти Українського державного університету ім. М.П.Драгоманова, Київського університету імені Бориса Грінченка та Бердянського державного педагогічного університету провели Всеукраїнський науково-методичний семінар «Іграшка як засіб ідеологічного пливу».

Семінар проходив в змішаному форматі – офлайн в Державному музеї іграшки (Київ) і онлайн, але це не вплинуло на зацікавленість та активність учасників, адже на обговорення були винесені актуальні питання:

  • Яка іграшка потрібна новій Україні?
  • Військова іграшка – право на існування?
  • Патріотична іграшка – це про що?
  • Чи потрібна сучасній Україні іграшка як засіб ідеологічного впливу?

Передувало обговоренню знайомство з експозиції музею “Іграшка крізь призму років”, що дало змогу побачити, як змінювалася фабрична іграшка нашої держави в минулому столітті: від ляльок-баришень і карет до космонавтів і літака «Мрія», як вона впливала на свідомість дитини в різні історичні періоди.
У обговоренні взяли участь Т. Піроженко, д.психол н., професор, зав. лаб. психології дошкільника НДІ психології ім. Г.С.Костюка НАПН України, член-кореспондент НАПН України; О.Половіна, к.п.н., доцент, зав.каф.дошкільної освіти КУБГ; І.Улюкаєва, к.п.н, доцент, зав.кафедри дошкільної освіти Бердянського ДПУ, а також студенти Українського державного університету ім. М.П.Драгоманова та Бердянського державного педагогічного університету (1-2 курс спеціальності Дошкільна освіта).
Особливо гостро розгорнулася дискусія навколо військової іграшки. І. Улюкаєва, як провідний фахівець з історії дошкільної педагогіки України, переконала присутніх у недоречності пацифістських поглядів на іграшку, яких дотримувалися в нашій педагогіці в останні десятиріччя. Вона навела численні приклади використання іграшок та ігор на воєнну тематику в світовій виховній практиці, підкреслила, що воєнна іграшка – це формування психологічної готовності до можливих воєнних подій, певна орієнтація на воєнні професії, виховання поваги до воїнів-захисників країни.

За результатами семінару були складені рекомендації для практиків щодо використання іграшки як засобу на виховання патріотів України.

За матеріалами кафедри дошкільної освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print