Блондинка: «Я позичила в тебе 100 гривень. Але, коли йшла до магазину, загубила їх. Потім зустріла подругу. Взяла в неї 50 гривень. Купила 2 цукерки по 10. У мене залишилось 30 гривень. Я їх віддала тобі. Отже, я залишилась винна 70. І подрузі 50. Разом 120. Плюс я маю 2 цукерки. Загалом 140! Де 10 гривень?!…»
Минулого разу ми поринули у захопливий світ формул Михайла Остроградського – видатного українського математика, чиї роботи стали справжніми «формулами Гулівера», що відкрили нові горизонти в науці, а сьогодні до розгляду числа, на дивовижні властивості яких ми вже вказували, вітаючи всіх із 2025 роком.
Чергове засідання математичного гуртка перетворилося на справжню інтелектуальну феєрію, де числа оживали, розповідаючи свої неймовірні історії, а учасники мали змогу поринути у їх захопливий світ, розкриваючи таємничі взаємозв’язки та дивовижні характеристики. Тема заняття «Магія чисел. Приховані зв’язки і дивовижні властивості» дозволила дослідити загадкові характеристики чисел і їхню роль у математиці.
Гуртківці заново відкрили для себе прості числа, які є цеглинками всієї математичної споруди, занурилися в магічні послідовності Фібоначчі, що нагадують спіраль життя, дослідили загадкові числа Каталана, приховані в комбінаторних лабіринтах і розглянули досконалі числа, що символізують гармонію та рівновагу. Також учасники приділили увагу послідовностям з Інтерактивної енциклопедії цілочислових послідовностей, яка містить їх більше 350 000 і далі росте зі швидкістю близько 10 000 записів на рік.
Кожен учасник ніби перетворився на математичного чарівника, який розшифровує коди всесвіту, зашифровані в числах, а математика постала не як сухий академічний предмет, а як мистецтво розуміння світових закономірностей.
Окрім розвитку аналітичного мислення, логіки та розширення математичного кругозору, засідання гуртка дозволило побачити, що математика – це не просто фах, а справжнє покликання досліджувати та захоплюватися красою наукових відкриттів.





За матеріалами кафедри фізики, математики та методики навчання