Цікавою та результативною видалася в цьому році виробнича практика в закладах освіти для випускників ОПП Середня освіта (Хореографія). Фітнес. Не зважаючи на карантинні умови, майбутні хореографи мали змогу перевірити сформовані під час навчання загальні та професійні компетентності.
Перша частина практики проходила в закладі позашкільної освіти і мала на меті перевірку готовності до керівництва хореографічним колективом (гуртком). Базою для проходження практики було визначено народний ансамбль естрадного танцю «МарЛен», який є науково-творчою лабораторією кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін і в якому працюють викладачі за сумісництвом.
Практиканти активно залучались до освітнього процесу: проводили залікові заняття (за програмою практики), брали участь у постановочному процесі, підготували і провели колективний виховний захід національно-патріотичного спрямування «Пазл єдності», працювали над формувальним етапом експериментальної частини курсової роботи. Заслуговує на увагу, що майбутні фахівці намагалися застосовувати педагогічні та мистецькі інновації: проведення фрагментів занять англійською мовою, упровадження вправ танцювальної терапії, використання перформативних форм тощо.
Друга частина практики проходила в закладах загальної середньої освіти міста Бердянська і передбачала перевірку готовності здобувачів освіти до виконання функціональних обов’язків вчителя хореографії. Практиканти були розподілені за трьома закладами загальної освіти: гімназія №1, спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 16, Бердянська загальноосвітня школа І-ІІ ступеня №11. Зміст практики включав ознайомлення з особливістю проведення уроків хореографії, уроків фізичного виховання і роботою організатора, а також самостійне проведення студентами різних форм роботи за цими напрямками.
Практиканти провели уроки хореографії (гімназія №1 за розкладом), уроки фізичної культури з елементами хореографії, уроки фізичної культури з елементами фітнесу, розробили та презентували «руханки», творчі проєкти, челенжи, флешмоби, виховні заходи національно-патріотичного спрямування. Для вчителів фізичної культури ЗОШ №11 практиканти П. Валієва та Я. Кацаненко провели майстер-клас з побудови «руханок».
Відповідно до отриманих характеристик майбутні фахівці показали високий рівень теоретичних знань та хореографічної підготовки, відповідальне ставлення до педагогічної діяльності, професійних обов’язків, знаходили спільну мову з адміністрацією та працівникам закладів освіти, батьками та учнями, проявляли активність, креативність мислення, вміли зацікавити хореографією та фітнесом дітей різного віку.
Підсумки виробничої практики в закладах освіти були підведені на звітній конференції. Окрім здобувачів освіти та керівників практики від ЗВО, на конференції були присутні: директор ЦДЮТ Олег Балабан, заступник директора ЗОШ №11 Олена Шостак та педагоги-хореографи ансамблю «МарЛен» (Юлія Ярошенко, Руслан Павленко , Наталя Кривунь ). Під час бесіди вони підкреслили високий рівень фахової підготовки майбутніх спеціалістів, їх активність, ініціативність, наявність сформованості в них важливих якостей: уміння працювати в команді, керувати часом, генерувати творчі ідеї, знаходити спільну мову та інтереси з дітьми.
Під час конференції практиканти продемонстрували відеозвіти з обох баз практики:
- Виробнича практика в ЗЗСО
- Виробнича практика в позашкільній освіті
- Колективный проєкт (ЗОШ№ 11)
- Колективний проєкт (спеціалізована школа № 16)
- Колективний проєкт (гімназія №1)
Під час звітної конференції практикантам була запропонована анкета щодо самоаналізу їх практичної підготовки стосовно ПРН за ОПП Середня освіта (Хореографія). Фітнес. Результати анкетування були публічно розглянуті викладачами та роботодавцями на конференції та розміщені на сторінці кафедри на офіційному сайті БДПУ .
Науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін задоволені результатами фахової підготовки здобувачів вищої освіти за ОПП Середня освіта (Хореографія). Фітнес і сподіваються, що випускники будуть конкурентоспроможними на ринку праці, адже більшість з них вже працюють за фахом, а роботодавці будуть зацікавлені включенням уроку хореографії до змісту освітнього процесу ЗЗСО міста Бердянськ.
За матеріалами кафедри