Онлайн-зустріч «Досвід Швейцарії в організації інклюзивної освіти: практико-орієнтований аспект»

6 листопада відбулась бінарна онлайн-лекція «Досвід Швейцарії в організації інклюзивної освіти: практико-орієнтований аспект» для викладачів ОК «Інклюзивна освіта» і здобувачів вищої освіти зі спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 016 Спеціальна освіта, 231 Соціальна робота. Лекція відбулась за ініціативи першого проректора, професора кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Ольги Гуренко.

Цікавинкою лекції стала можливість дізнатися про особливості організації навчального процесу для дітей з особливими освітніми потребами у Швейцарії від Тетяни Чумак, помічника вихователя Державної спеціальної школи м. Лугано (Швейцарія) і за сумісництвом талановитої випускниці Бердянського державного педагогічного університету, яка за час навчання опанувала три фахи «Дошкільна освіта», «Спеціальна освіта», «Соціальна робота».

Лекція була структурована за двома основними сесіями. В рамках першої сесії, Тетяна Чумак поділилася досвідом організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в Швейцарії, розповіла про систему освіти і структуру закладів, в яких можуть навчатися особливі діти, а також охарактеризувала специфіку організації інклюзивної освіти в контексті функціонування децентралізованих кантонів Швейцарії.

Неоціненним виявився і досвід, яким ділилася Тетяна із здобувачами і викладачами БДПУ, щодо особливостей навчання і виховання дітей з аутизмом. Спікерка презентувала авторські напрацювання та поділилась алгоритмом співпраці з особливою дитиною та батьками в різних освітніх ситуаціях.

Друга сесія передбачала питання від аудиторії щодо різних організаційних аспектів впровадження і реалізації інклюзивної практики у закладах освіти Швейцарії. Були обговорені проблемні моменти документального супроводу, можливостей працевлаштування дітей з інвалідністю після навчання у закладах освіти, особливості взаємодії між батьками та співробітниками закладів освіти і медичних установ.

Важливим посилом від Тетяни, нашої випускниці було те, що немає нічого неможливого, якщо є мрії і бажання робити світ кращим, а життя комфортним для усіх членів суспільства, потрібно не зупинятись, а діяти, невпинно навчатись та вдосконалюватись. Адже ставати кращим кожного дня і створювати можливості для розвитку інших – основне завдання педагога.

Безумовно, передовий досвід Швейцарії в організації інклюзивної освіти є важливим орієнтиром для України, зокрема і для майбутніх фахівців-практиків, які будуть втілювати принципи інклюзивної освіти у свою практичну діяльність.

Досвід реальних людей щодо інклюзивних світових практик є важливим, особливо сьогодні, коли інклюзивна освіта в Україні знаходиться лише на шляху свого розвитку і становлення. А успішні приклади розвинених країн можуть мотивувати і надихати на нові ідеї та їх втілення в українську інклюзивну практику.

Учасники бінарної онлайн-лекції неймовірно вдячні Тетяні Чумак та Ользі Іванівні Гуренко за натхнення, досвід та можливість отримати неоціненні знання та ідеї, які можна реалізувати у своїй професійній діяльності.

Головне пам’ятати, що немає нічого неможливого, і те, що студенти Бердянського державного педагогічного університету найталановитіші і найрозумніші, що постійно доводять успіхи наших випускників.

Фідбек після зустрічі та приємні слова вдячності від учасників:

Наталя Михайленко, асистент кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти

«Прекрасна ідея щодо формату проведення заняття! Завжди цікаво спілкуватися з фахівцями-практиками, переймати їх досвід. Неоціненна можливість порівняти тенденції розвитку інклюзивної освіти закордоном з сучасними реаліями її запровадження в Україні. Є чому повчитися, є до чого прагнути.

Вразив і сам підхід Тетяни до роботи! Натхненна, сповнена оптимізму, щиро захоплена своєю справою, незважаючи на титанічні зусилля, яких доводиться докладати задля досягнення позитивного результату!»

Анастасія Сердюченко, здобувачка 3-го курсу першого (бакалаврського) рівня ВО освітньо-професійної програми «Соціальна робота та соціальна педагогіка»

«Безмежно вдячна Тетяні та Ользі Іванівні Гуренко, за можливість поринути у культуру європейських інклюзивних практик, було неймовірно цікаво та інформативно, фахівець-практик поділилася своїм досвідом роботи, здобутками та проблемами. Для мене ця зустріч – поштовх до нових мрій та досягнень!».

Ольга Гуренко,

перший проректор БДПУ,

професор кафедри соціальної роботи

та інклюзивної освіти БДПУ,

Анастасія Попова,

старший викладач кафедри соціальної роботи

та інклюзивної освіти БДПУ, к.п.н.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print