Практика в неурядових організаціях майбутніх соціальних працівників

Практика є важливою складовою навчального процесу в закладах вищої освіти, адже здобувачі освіти, майбутні працівники соціальної сфери, повинні не тільки отримати знання, а й вміти застосовувати їх на практиці. Саме практика закладає основу майбутньої професійної діяльності, формуючи уявлення про всі аспекти соціальної роботи, дає можливість дізнатися об’єм роботи та відповідальність, яка на них очікує в професійній кар’єрі.

Вкрай важливою та ефективною є практика в неурядових громадських організаціях, здобувачі освіти мають можливість дізнатися про взаємодію організацій громадянського суспільства та громадян, а також органів державної влади; про проблемні питання, з якими звертаються громадяни в дані організації, а також порядок вирішення цих питань.

Проходження практики в неурядових громадських організаціях наразі є актуальним та важливим питанням, адже через війну в нашій державі, багато громадян зіштовхуючись з різноманітними труднощами, що пов’язані із війною (втрата житла, роботи, близьких людей тощо), звертаються за такою допомогою як до державних органів, так і до неурядових громадських організацій.

У відповідності із навчальним планом ОПП «Соціальна робота та соціальна педагогіка» та «Соціальна робота та практична психологія» з 01.02.2014 року по 14.02.2024 року здобувачі освіти 3 курсу спеціальності 231 Соціальна робота заочної форми навчання проходили практику в неурядових організаціях (виробничу), а саме в громадських організаціях.

Базами практики виступили громадські організації і фонди в різних куточках України: «Жінка майбутнього», «Берегиня Павлопілля», «Сяйво Надії», «Колос», Благодійна організація «Міжнародний благодійний фонд Жива»», БО «Благодійний фонд «Карітас Кам’янське».

У процесі виробничої практики здобувачі освіти детально ознайомились із діяльністю неурядових організацій: соціальна підтримка (надання допомоги та підтримки різним групам населення, таким як внутрішньо переміщені особи, особи з інвалідністю, особи без певного місця проживання, молодь, сім’ї у складних життєвих обставинах тощо); освіта (реалізація освітніх програм, тренінгів та навчань для розвитку навичок та компетентностей громадян); захист прав та свобод (адвокація за права та свободи громадян, включаючи права національних меншин, права жінок та ін.); екологічна діяльність (реалізація проєктів, спрямованих на збереження навколишнього середовища, боротьбу з забрудненням, екологічну освіту); громадська безпека та правопорядок (заходи щодо підвищення громадської безпеки, співпраця з правоохоронними органами, освіта щодо правил правопорядку) та ін.

Здобувачі вищої освіти показали належний рівень професійної підготовки, активно долучалися до ряду ключових ініціатив та проектів неурядових організацій на базі яких вони проходили практику.

17 лютого 2024 року під час заліково-екзаменаційної сесії відбулася звітна конференція за результатами практики. На звітній конференції заслуховувалися виступи здобувачів освіти, у яких вони об’єктивно аналізували результати власної діяльності, визначаючи успіхи та проблеми; звертали увагу на труднощі, які траплялися під час практики.

Під час звітної конференції учасники заходу зазначили, що виробнича практика забезпечила формування в них в процесі вивчення системи планування та організації діяльності в неурядових організаціях з різними цільовими групами професійних вмінь та особистісних якостей майбутнього спеціаліста.

Здобувачі освіти висловили щиру вдячність керівництву кожної неурядової організації, що виступили базами практики. А вони у свою чергу побажали здобувачам освіти успіхів у навчанні та подальшій професійній кар’єрі, а також порекомендували постійно розвиватися, як професійно так і в особистісному плані, адже це дуже необхідно в роботі працівників соціальної сфери.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print