Розробка професійного стандарту соціального педагога: сучасне бачення

Сучасні умови гостро піднімають питання про необхідність фахівців у сфері соціально-педагогічного профілю, які зможуть ефективно надавати підтримку та допомогу людям, що потрапили у складні ситуації, у тому числі внаслідок війни, сприяючи їхньому соціальному включенню, інтеграції та розвитку.

26 квітня 2024 року викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Бердянського державного педагогічного університету взяли участь у роботі круглого столу «Розробка професійного стандарту соціального педагога: сучасне бачення». Цей захід було ініційовано кафедрою соціальної реабілітації та соціальної педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Модератором заходу була Олена Чуйко – докторка психологічних наук, професорка, професорка кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

До участі у роботі Круглого столу долучилося більше 600 учасників, науковців і практиків в соціально-педагогічній діяльності, викладачів кафедр соціальної роботи та соціальної педагогіки університетів України, роботодавців, представників державного, громадського та бізнес-сектору.

Метою Круглого столу стало уточнення трудових функцій та професійних компетентностей соціального педагога у різних сферах діяльності, включаючи освітню, соціальну, культурну, правову, гуманітарну, сферу охорони здоров’я, ювенальну юстицію та пробацію, реабілітацію та рекреацію тощо.

Ключові доповіді спікерів заходу розкривали наступні теми: державна політика у сфері підтримки психічного здоров’я та психосоціальної підтримки в секторі освіти: потреби та виклики часу; практичні інструменти у роботі соціального педагога закладу освіти в умовах військового часу; специфіка професійної діяльності соціального педагога у навчально- реабілітаційному центрі; соціально-педагогічна діяльність в сфері надання соціальних послуг тощо.

На стратегічній сесії «Соціальний педагог: розробка професійного портрету» та підведенні підсумків круглого столу було висловлено спільну думку учасників: «Професійні завдання та компетентності сучасного соціального педагога значно розширюються в порівнянні з традиційним уявленням про цю професію, орієнтоване переважно на освітянські або педагогічні сфери. Це відображається в розширенні функцій та професійних ролей соціального педагога, які зараз охоплюють широке коло сфер взаємодії між людьми та суспільством, і вимагають подолання різноманітних перешкод для покращення якості життя на різних рівнях: особистісному, сімейному, організаційному та громадському».

Викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти вдячні організаторам за змістовний, актуальний в умовах сьогодення захід, який дав змогу обговорити проблеми стратегічних механізмів подальшого розвитку соціальної педагогіки в Україні.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print