«Технології – це круто!» Національно-патріотичне виховання: Основні задачі педагогіки на уроках технологій сьогодення

Технології, які вивчають студенти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) стосуються не тільки опанування технологіями декоративно-ужиткового мистецтва, обробки матеріалів або розробки дизайн-проектів. Освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» передбачено ретельне та глибоке вивчення технологій навчання учнів закладів загальної середньої освіти. Саме поєднання технологій розробки дизайн-проектів та сучасних педагогічних технологій дає можливість педагогічній науці сьогодення реалізовувати актуальні задачі теорії навчання та виховання.

Сьогоднішня наша зустріч буде із талановитим практикуючим вчителем трудового навчання та технологій Новов’зівського ліцею, чуйною людиною, красивою жінкою, яка прагне самовдосконалення, особистісного та професійного росту, студенткою 3 курсу заочної форми навчання факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) – Махинею Оксаною Олексіївною.

Народилася Оксана Олексіївна на Дніпропетровщині у невеличкому селі Зарічне. Закінчила Новов’язівську школу. З дитинства дівчинка дуже любила шити. Спочатку шила одяг для ляльок , а потім і для себе. Коли прийшов час обирати професію, питання гостро не стояло – Оксана вступила до професійно-технічного училища у місті Дніпро на спеціальність кравець-закрійник.

Із часом життя склалося так, що вона стала працювати у рідній школі вчителем трудового навчання. А щоб бути професіоналом, треба вчитися! І тому Оксана сьогодні – студентка Бердянського державного педагогічного університету.

-Руками я вмію багато чого робити, але, щоб навчити когось іншого, тим більш дітей, своїм умінням та передати досвід, мало лише показувати дії, треба знати методику викладання. В цьому мені дуже допомагає навчання під керівництвом викладачів кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій. На лекціях з методики викладання технологій викладачі дають багато відповідей на гострі питання сьогодення – як викладати шкільний предмет технології в умовах дистанційного навчання, які використати прийоми, методи та підходи, якою платформою краще користуватися в умовах воєнного стану для викладання навчального матеріалу для учнів, як організувати з ними зворотній зв’язок і т.ін. На заняттях із методики, безумовно, ми ретельно вивчаємо зміст програми шкільного предмету Технології, яка передбачає навчання учнів безлічі технологій декоративно-прикладного мистецтва та дизайну. В світ вже не педагогічних технологій мене залучили інші викладачі кафедри. зокрема, це к.п.н., доцентка Бєлова Ю.Ю. Я навчаюся на 3 курсі і з нетерпінням чекаю зустрічі з іншими викладачами кафедри, бо попереду ще багато цікавих та корисних дисциплін! Про це я чула від магістрантів нашої спеціальності.

-А які ж види декоративно-ужиткового мистецтва (з тих, з якими Ви вже встигли ознайомитися під час навчання в університеті) Вам більш всього до вподоби?

-Всі! – сміється наша гостя.

– Я закохуюсь у все, з чим мене знайомлять викладачі. Кожна пара кожної дисципліни на нашій кафедрі – це як вистава, як магічний ритуал – береш у руки якийсь звичайний матеріал: папір, тканина, нитки, стрічки, гума, метал, деревина, а на виході отримуєш дизайнерський шедевр! Тому пробую усі технології: і вишивку стрічками, і вишивку бісером, і аплікацію, і плетіння з паперових трубочок, і декупаж, і скраббукінг, і квіллінг, і в’язання спицями, і гачком, і макраме. І хочу дізнаватися все більше і більше!

-Оксано Олексіївно, вирішення яких питань Ви ставите на перше місце у своїй педагогічній діяльності?

-Безумовно, національне та патріотичне виховання! Мені здається, що сформувати поняття національної ідентичності, національних цінностей, національної самосвідомості, виховати справжнього патріота України можна через долучення дітей до скарбів українського народного декоративно-ужиткового мистецтва. Вирішити задачі національно-патріотичного виховання дуже природно засобами художньо-трудової діяльності. Взагалі, заняття мистецтвом – це арт-терапія. В майбутньому я планую більш ретельно вивчати теоретичні питання з цього напрямку педагогіки та застосовувати їх у своїй педагогічній практиці. Через війну, небезпеку, постійний стрес дуже багато дітей потребують психологічної допомоги та підтримки. А нас викладачі кафедри озброюють неабиякими знаннями у цьому питанні. Тому мусимо свої знання та серце віддавати дітям! Навіть цитую Василя Сухомлинського!

Користуючись нагодою, хочу анонсувати персональну виставку робіт Оксани Махині «Арт-терапевтичний колаж», яка відкриється на днях технологічної освіти в рамках Днів науки БДПУ на кафедрі професійної освіти, трудового навчання та технологій.

Стежте за оголошенням!

К.п.н., доцент кафедри
трудового навчання та технологій
Юлія Бєлова-Олейник


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print