Практика є важливим етапом професійного становлення кожного здобувача вищої освіти, адже саме вона відіграє ключову роль у перетворенні теоретичних знань на практичні навички. Це час, коли студенти мають можливість застосувати здобуті знання в реальних умовах. Такий час був і для здобувачів 2-го курсу заочної форми спеціальності 231 Соціальна робота у період з 25 березня до 6 квітня 2024 року у межах проходження соціально-виховної (виробничої) практики.
Метою практики було розвиток професійних навичок здобувачів вищої освіти спеціальності 231 “Соціальна робота” щодо організації соціально-виховної та освітньо-виховної діяльності у різних типах закладів та установ у реальних умовах роботи з дітьми та молоддю. Відповідно до програми практики для здобувачів була можливість пройти практику як офлайн, так і онлайн форматі, залежно від їх місця перебування та специфіки роботи установи, організації, на базі якої проходила практика.
Загалом, здобувачі стали практикантами різних установ та організацій, включаючи садочки, школи, коледжи, ліцеї, інклюзивно-ресурсні центри, соціальні служби та громадські організації.
На звітній конференції, яка відбулась 20 квітня 2024 року у форматі онлайн, майбутні соціальні працівники представили свій досвід проходження практики у вигляді презентацій-звітів, де розкрили свої основні досягнення, ділилися своїм досвідом проведення заходів соціального та освітнього спрямування та враженнями.
Загалом, здобувачі мали змогу поглибити й розширити знання про роботу різних установ, які працюють з дітьми та молоддю; сформувати вміння та навички ведення організаційної, дослідницько-аналітичної, посередницької, комунікативної діяльності в рамках спеціальності; відпрацювати навички планування, розробки, організації та проведення заходів як соціального, так і освітнього спрямування; вдосконалити особистісні та професійні якості в процесі практичної діяльності, сформувати власну професійну компетентність й громадянську позицію як майбутнього фахівця із соціальної роботи.
Успіхи і виклики практики стали частиною звітів, що свідчить про важливість безперервної взаємодії між теорією та практикою у формуванні майбутніх професіоналів. Кожен практикант отримав неоціненний досвід, що не лише підтверджує важливість практичного компоненту в освітньому процесі, але й допомагає краще зрозуміти специфіку та складності соціальної роботи, підготувавшись до майбутніх професійних викликів. Результати практики демонструють, що теоретичне навчання, збагачене реальним досвідом, формує глибше розуміння предмету і сприяє професійному зростанню.
Таким чином, соціально-виховна практика довела свою незамінність як один із інструментів у підготовці майбутніх фахівців, що відповідають вимогам сучасного ринку праці. Завдяки цьому досвіду, здобувачі мали можливість не тільки розвинути свої професійні знання та навички, а й почати формувати стійкі професійні цінності, розвиток яких набуде логічного продовжений в рамках інших запланованих видів практик.
Далі буде…
За матеріалами кафедри