У лютому-березні 2023 року здобувачі 4-го курсу денної та заочної форм навчання спеціальності 231 Соціальна робота проходили виробничу практику у територіальних центрах соціального обслуговування під керівництвом Анастасії Попової та Наталії Мацейко, викладачок кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти. А вже у перших числах квітня студенти звітувалися про свої здобутки та мали змогу представити результати власного досвіду.
Незважаючи на всі зовнішні та внутрішні обставини, кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти змогла організувати якісну практику.
Частина студентів були розподілені в установи соціального обслуговування цільових груп територіальних центрів соціального обслуговування, друга група здобувачів проходила практику на базі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти. Для кожної групи студентів були підготовлені спеціальні завдання, які були обумовленні специфікою базою практики.
Метою проходження практики було ознайомлення здобувачів вищої освіти з основним змістом роботи територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), з напрямками його діяльності; з сучасними (інноваційними) методами, технологіями, формами організації праці в територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг); формування навичок практичної роботи, необхідних для самостійного здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг клієнтам територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), прийняття професійно виважених рішень. Мету було досягнуто, за допомогою спеціально продуманих завдань.
Під час традиційних зустрічей захисту практики, здобувачів, які проходили практику на базі різних соціальних установ, було не зупинити. Стільки нового та корисного вони дізналися, мали змогу потренуватися в оформленні документації, поспілкуватися з клієнтами установ та оцінити їх потреби, ознайомитися з законодавчою базою діяльності установ, і навіть взяти участь у міні-розслідуванні: шукали дідуся, якого викрали квартирні шахраї (Примітка: дідусь знайшовся, і з ним все добре).
Цікавинкою практики як для денної, так і заочної форми навчання, стала розробка власних проєктів університету третього віку, спрямованих на підвищення якості життя людей похилого віку. Зокрема, були представлені ідеї створення мобільних бібліотек для літніх людей, організації безкоштовних курсів комп’ютерної грамотності та інших форматів соціальної підтримки. А деяким здобувачам навіть вдалося відвідати вже діючі університети третього віку та оцінити їх роботу.
Учасники практики також отримали важливий досвід роботи зі старшими людьми та мали змогу побачити, як реалізується соціальна політика в дії.
За матеріалами
кафедрисоціальної роботи та інклюзивноїосвіти