Виробнича практика очима майбутніх учителів початкових класів

Протягом квітня 2024 року під керівництвом кандидаток педагогічних наук, доценток кафедри початкової освіти Ольги Попової та Марина Нестеренко (завідувачка – кандидатка педагогічних наук, доцентка Лада Чемоніна, в. о. декана факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ – кандидатка педагогічних наук, доцентка Анжеліка Лесик) здобувачі вищої освіти с16ПО групи скороченого терміну навчання спеціальності 013 Початкова освіта проходили виробничу педагогічну практику в ЗЗСО на посаді вчителя початкових класів.

Це обов’язковий компонент процесу фахової підготовки здобувачів вищої освіти, а також важливий етап їхнього професійного зростання. Виробнича практика забезпечує послідовність і безперервність формування загальних і спеціальних компетентностей, встановлення безпосереднього зв’язку між теорією та практикою, оскільки в умовах реальної професійної діяльності відбувається інтеграція теоретичних знань і практичних умінь майбутніх учителів початкових класів, що зумовлює формування їх особистісно-професійної  позиції, здатності до саморозвитку й самореалізації.

Під час захисту виробничої практики здобувачки ділилися враженнями від проведення уроків у режимі онлайн, взаємодії з педагогами й батьками, вивчення досвіду вчителів та  документації сучасної школи. Практикантки ознайомилися з основними нормативними документами, які регламентують організацію освітнього середовища початкової школи; спробували впровадити традиційні та інноваційні технології навчання, виховання і розвитку молодших школярів.  Майбутні педагоги відзначали, що під час виробничої практики вони мали змогу вибудовувати власну професійну діяльність відповідно до викликів часу.

Отже, результати виробничої практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 013 Початкова освіта свідчать про успішну реалізацію ними мети й завдань –  формування мовно-комунікативної, предметно-методичної, інформаційно-цифрової, прогностичної, організаційної, оцінювально-аналітичної, інноваційної, психологічної, емоційно-етичної, здоровʼязбережувальної та рефлексивної компетентностей, педагогічного партнерства. Підбиття підсумків виробничої практики дозволяють стверджувати,  що  майбутні учителі початкових класів здатні здійснювати самооцінювання, моніторинг власної педагогічної діяльності та визначити індивідуальні професійні потреби.

За матеріалами кафедри початкової освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print