Метамодернізм та кінематограф: поєднання в сенсах

Чергова загальноуніверситетська лекція пройшла на кафедрі української мови та журналістики соціально-гуманітарного факультету.

Тему «Метамодерністські тенденції у кінематографі Паоло Соррентіно» висвітлив кандидат філологічних наук, доцент Роман Костромицький.

Йшлося про метамодернізм як явище: прояви, ознаки і риси, за якими його можна виділити серед інших жанрів. Зокрема, це «коливання» героїв і героїнь оповіді між іронією та щирістю: від цинізму, пародії до віри в сенс, пошуку істини, естетичного і етичного ідеалу. І, відповідно, персонажі знаходяться у постійному русі.

Центральна фігура лекції – фільм «Партенопа» (Parthenope) авторства італійського режисера Паоло Соррентіно 2024 року.

Паоло Соррентіно – режисер і сценарист, постійний учасник  Каннського кінофестивалю. Дві його роботи були оцінені як найкращі європейські фільми року премію Європейської кіноакадемії.

Автор у фільмі «Партенопа» зображає Неаполь і життя його мешканки – Партенопи – проте лектор зосереджується на візуальному оформленні кінороботи та на значеннях і сенсах, за допомогою яких творці передають місцевий колорит, прагнення і цілі героїв.

Метамодернізмом просякнуті вчинки персонажів: навіть у виборі життєвого шляху головної героїні. Лектор звертає увагу на зображальні засоби кіно як на додаткове джерело інформації про дії стрічки.

Положення людини в кадрі, саме його наповнення, композиційні прийоми, кольори і їх поєднання, підсвідомі символи, погляди і постави, архітектура, плани зйомки доповнюють сюжет, висловлений репліками та місцями дій.

Слухачі лекції говорили про свій подив, адже деталі сцен фільмів, здебільшого, передають набагато більше інформації та сенсів, аніж фрази і самі дії.

Дар’я Кізілова


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print