Робота на відстані не стала на заваді для проведення чергового засідання кафедри української мови та славістики, що відбулося 24 квітня 2020 р. об 11.00 за допомогою онлайн-сервісу Zoom.
У процесі дистанційного спілкування, що поступово стає звичним у сучасних умовах, завідувачка кафедри Світлана Глазова обговорила з викладачами питання та проблеми, які потребують вирішення, а саме: профорієнтаційна діяльність кафедри в умовах карантину, організація заходів до Днів науки в університеті та підготовка до заліково-екзаменаційної сесії. Цю роботу вперше треба проводити в новому незвичному форматі, тому використання нестандартних форм її реалізації потребує змістовного обговорення та більш ретельної підготовки.
Також викладачі поділилися безцінним досвідом дистанційного проведення навчальних занять, які все ж залишаються пріоритетними у викладацькій діяльності, проте виявилися значно складнішими в організаційному та технічному планах їх реалізації, бо не всі студенти мають задовільний інтернет-зв’язок у своїх селах та містечках.
Куратори розповіли, як продовжують комунікацію зі студентами 24/7: слідкують за кількістю хворих в академічних групах, здійснюють контроль за відвідуванням онлайн-занять, проводять виховні години, вітають іменинників, постійно допомагають вирішувати поточні організаційні проблеми, спілкуються з батьками тощо.
Звітували й про активну наукову та методичну роботу, на яку раніше так важко було знаходити час за повсякденними викладацькими клопотами. Це і підготовка матеріалів до колективної монографії, публікацію якої заплановано на наступний рік, написання наукових статей до фахових збірників, участь в онлайн-конференціях та вебінарах, потужна наукова робота зі студентами та магістрантами (підготовка наукових доповідей до Днів науки, керівництво магістерськими дослідженнями) тощо.
А ще зробили висновки: хоч дистанційний навчально-виховний процес для нас є новим освітнім досвідом, завдяки сучасним технологіям улюблена робота продовжується, для нас відкрилися нові можливості, постали нові завдання, пов’язані з удосконаленням і покращенням структури дистанційного навчання для досягнення більшої ефективності.
Еліна Олійник, канд. філол. наук, доцент